Křížkový začátek Tisk E-mail

Tento křížkový začátek je výborný při pletení s přízí která  v počátku pletení nedrží rovný tvar – pletenina se roluje.

Budeme potřebovat
- dvojitou přízi (dvě klubka,nebo z jednoho odmotáme dostatečně dlouhou délku,aby nám stačila pro počet začátečních ok které potřebujeme)
- jednoduchou přízi

Dvojitou přízi spojíme první smyčkou s přízí jednoduchou.
Začneme přízí jednoduchou – omotáme si ji kolem ukazováčku a vedeme ji pod ostatními prsty .
Dvojitou přízi vedeme zvenku dovnitř kolem palce a vedeme ji též pod prsty s přízí na ukazováčku.
Nyní již začneme první oko tzn.jehlicí vedeme kolem palce zvenku dovnitř,protáhneme ukazováčkovou přízí a oko utáhneme.Pro druhé oko palcovou přízi pustíme a kolem palce nabereme opět dvojitou přízi směrem zevnitř ven.Nyní jehlici vedeme pod uvnitř ležící palcovou přízí,protáhneme ukazováčkovou přízí a oko utáhneme.Takto stále opakujeme až do žádaného počtu ok.Potom začáteční řadu upleteme 1 rubovou řadu obrace.

Pletařky,začínáte začáteční oka pomocí ukazováčku a palce ?
Pak pro vás křížkový začátek nebude nic složitého  -  na ukazováčku musíte mít jednoduchou přízi ,na palci dvojitou…..dále postupujete stejně jako při normálním začínání ok.

<Předchozí