Rady I Tisk E-mail
Napsal marketa roubcová   
sobota 20. ledna 2007, 21:43

Správná síla jehlic
Síla jehlic jenž je uvedena na obalu příze,je jen orientační.Kdo plete rád volně,měl by používat slabší jehlice a naopak.Ovšem pokud pletete příliš volně,příze se uvnitř ok vytahuje,třepí a plstnatí.

Pestrého melíru barev

můžeme docílit kombinací smotání několika přízí dohromady – přičemž nezapomínáme na harmonii barev.

Dírkované vzory
mají tu vlastnost,že při nošení,nebo praní,mění tvar a velikost.
Proto je lepší,udělat si nejprve zkoušku hustoty vzoru,tu vypereme,pak necháme uschnout a nakonec napneme všemi směry.Teprve pak spočítáme oka.Na tomto vzorku také zjistíme jak bude pletenina vypadat po vyprání,pokud nevypadá dobře,necháváme pulovr,nebo svetr raději čistit v čistírně.

Pokud máte sklony plést hladce,nebo obrace oka pevněji a lícový žerzej pak vypadá nepravidelně,použijte pro pevnější pletenou řadu o půl čísla silnější jehlici.Vzor bude pravidelnější.

Při pletení plastického vzoru, zejména s copánky se pletené díly stahují,často i o několik centimetrů.Abyste se cítila v pletenině dobře již při prvním nošení ,je dobré jednotlivé díly před sešitím napnout.Proto je z rubu navlhčíme a srolujeme.Za 10 až 15 minut se vlhkost rovnoměrně rozloží a my můžeme díly položit na ručník a napnout na žádanou míru,nejlépe podle uvedeného střihu .Okraje můžeme i přišpendlit a jakmile nám díly uschnou,můžeme je sešít.

Při střídání barev ,příze nikdy nesvazujeme,aby nebyly zvenku vidět obrysy uzlíků, přidávanou přízi volně připleťte a její volný konec pomocí jehly zapošijte do pleteniny do ztracena.

Pokud jste si koupila málo příze  a  neshnala stejný barevný tón,na přízi je uvedena barvící lázeň a pokud  jste dokoupila trochu jiný odstín stejné značky,srovnejte zda na obou přízích souhlasí tyto údaje a můžete plést  2 řady jednou přízí a 2 řady druhou přízí.Úseky s barevnými odstíny nebudou tak nápadné.

Použijete-li místo originální příze z návodu přízi jinou ,dbejte na to,aby počet metrů na gramy odpovídal uvedené přízi.

Párání
Nejprve si označíme řadu,ve které došlo k chybě.Stáhneme práci z jehlic a opatrně táhneme za přízi dokud se nedostaneme jednu řadu nad chybu.Při nabírání ok na jehlici držíme nit vzadu a levou jehlici zasuneme za přední nit prvního oka řady s chybou.Zatažením za přízi uvolníme horní oko.

Pořadí při sešívání jednotlivých dílů 
  1. Ramenní švy 
  2. Vsazení rukávů
  3. Boční švy a sešití rukávů
  4. Límec přišíváme lícovou stranou k rubové straně výstřihu.Základem správného přišití je umístění středu límce na střed zadní části výstřihu.
  5. Knoflíky
  6. Kapsy
  7. Lemy

Následující>