Dětský háčkovaný klobouček Tisk E-mail
Napsal marketa roubcová   
pátek 07. srpna 2009, 13:52
Klikněte pro zvětšení...

Za příspěvek děkujeme Šárce Klimánkové
http://sarkak-navody.blogspot.com/2009/04/detsky-pruhovany-kloboucek.html

KLOBOUČEK

Uháčkujeme 6 řetízkových ok modrou přízí, spojíme do kruhu.
1. ř: do každého oka vháčkujeme 3 DS, tj. celkem 18 DS. Na konci řady spojíme pevným okem.

2. ř: začínáme 3 ŘO, náhrada za první DS. (Takto začínáme všechny řady, již nebudu uvádět.) Dále háčkujeme do každého DS 2 DS, tj. celkem 36 DS. Na konci opět pevné oko do třetího ŘO. (Také stejné v každé další řadě, už nebudu uvádět.)

3. ř: 2 DS do každého 3. DS z minulé řady
Zaměníme přízi za žlutou a dále barvy po řadě střídáme.

4. ř: 2 DS do každého 4. DS z minulé řady

5. ř: 2 DS do každého 5. DS z minulé řady

Princip stále opakujeme až se dostaneme na požadovaný obvod hlavy (resp. průměr kruhu).
Poté již nepřidáváme a pleteme do každého DS z minulé řady pouze 1 DS.
Až se dostaneme přibližně k ouškům, tak aby nám vycházela následující řada žlutou přízí, uháčkujeme řadu KS, přičemž do každého 7. DS z min řady vháčkujeme 2 KS. Dále pokračujeme pouze modrou přízí přičemž střídáme řadu PDS a řadu KS, nepřidáváme. Jakmile nám lem kryje přibližně 2/3 ouška, uháčkujeme žlutou přízí jednu řadu KS . Dále pokračujeme modrou přízí, pokračujeme ve střídání řady PDS a řady KS a současně rozšiřujeme pro "stříšku".
Tady je dobré si přepočítat na kolik sloupků v řadě jsme se dostali.
Pokud nám vychází počet dělitelný 15ti *, rozšiřujeme následovně: Uháčkujeme 2 PDS do každého 15. KS z předchozí řady, v další řadě do každého 16. PDS vháčkujeme 2 KS, princip stále opakujeme až se dostaneme na požadovanou šíři "stříšky".
Končíme 2 řadami KS po sobě.

* Pokud ne, je třeba rozšiřování upravit, tak aby nám vycházely všechny díly stejně veliké.

Aktualizováno ( pátek 07. srpna 2009, 14:15 )
<Předchozí   Následující>