Mini bolerko od Šárky Klimánkové Tisk E-mail
Napsal marketa roubcová   
neděle 09. srpna 2009, 22:05
Za příspěvek děkujeme Šárce Klimánkové 

Klikněte pro zvětšení ... 

Klikněte pro zvětšení ...

Materiál: Panda, Niťárna Č.T. (97% bambusová střiž + 3% elastan)

Spotřeba: 3 klubka

Jehlice: č. 3,5  a  č. 3 na lem

Vzor I.: líc hladce, rub obrace

Vzor II.: lemy –  střídáte 3 oka hladce, 2 oka obrace

Zkušební vzorek: 1cm = 2,71 ok na jehlicích 3,5 pleteno hladce

 PRINCIP

Bolerko je raglán pletený shora akorát bez předního dílu. Jakmile dosáhnete požadované délky bolerka či šířky rukávu, odložíte oka pro rukávy. Naberete kolem dokola okrajů oka na kulatou jehlici a upletete lem. Dokončíte rukávy: naberete na 4 jehlice či kulatou jehlici odložená oka jednoho rukávu, upletete lem. To samé pro druhý rukáv.

 MOJE VERZEpro vel. cca 40, obvod kolem výstřihu 57cm a obvod rukávu 30cm. 

Nahodila jsem 104 ok na jehlice 3,5 a pletla vzorem I.

50 ok zadní díl,

46 ok rukávy (23 ok každý).

4 oka raglánové linie na zádech.

2 oka raglán. linie vepředu

2 krajová oka

1. řada (líc):  Pletla jsem následovně: okrajové oko, jedno oko hl, nahodit, 23 ok rukáv hl, nahodit, 2 oka raglánová linie hl, nahodit, 50 ok zadní díl hl, nahodit, 2 oka raglánová linie hl, nahodit 1 oko hl, krajové oko.

2. řada (rub): Všechna oka obrace, nahozená oka anglicky (hl za zadní niť).

3. řada a další lícové se nahazuje podél raglán. linií dle principu 1. řady. Je dobré si označit místo raglán. linií. Nemusíte se pak tak soustředit na pletení.

Sudé (rubové) řady: jak se jeví, nahozená oka anglicky.

Chtěla jsem rukávy úzké a velmi krátké, změřila jsem si tedy obvod paže v místě, kde jsem chtěla rukáv ukončit, vyšlo mi 30cm. Jakmile jsem se dostala na tuto šíři u rukávů, odložila jsem oka rukávů (provlékla jsem jimi jinou přízi a zavázala, pokud vlastníte pomocnou jehlici můžete ji použít). Co se týče raglán. linií na zádech 1 oko z každé jsem odložila s rukávy, druhé nechala k zadnímu dílu.

 Lem: oka ze zadního dílu jsem přepletla na kruhovou jehlici č. 3  a kolem dokola okrajů nabrala oka pro lem. Lem jsem pletla vzorem II.  Mám ho široký přibližně 7 cm. Není nutný tak široký. Chtěla jsem

vyplést klubko, aby nebyly zbytky a pak jsem si říkala, že by to mohlo udělat i dobrý efekt. Délkou lemu se dá i trochu dohnat případná délka bolerka. Jakmile je lem hotový uzavřeme.

Dokončení rukávů: nabrala jsem odložená oka na 4 jehlice, přepletla dvě řady hl, pak pokračovala vzorem II.  V délce lemu 2cm ukončila.

Aktualizováno ( neděle 09. srpna 2009, 22:26 )
<Předchozí   Následující>