FitLinie | Formix SE | Recepty doma | FormOffice | HomePack3000 | Rybář | Hromadná pošta | Pletené odevy | DWN.cz | Omalovánky | Vaříme recepty | Email marketing
spacer.png, 0 kB

Chat - návštěvní kniha

Vložit nový příspěvek >>


pitrisek    15.11.2007 19:54
Ahoj všichni-
zdravím i Lenku. Děvčata mohu se zeptat, kolik dneska takový pletací stroj stojí?
Jinak zdravím Meriku - dlouho jsi tu nebyla, tak jsem ráda, že jsi zpět!

No a galerie je teda parádní, jsem se zas pokochala.
Markétko nějak se ta galerka zaplňuje, a je větší a větší, co! ;)
Jo to pletení odshora je fajn. Vyzkoušela jsem to,a je to moc pohodlné, to je fakt.
Ale někdy, když má člověk novou přízi, tak se to (mně osobně) špatně odhaduje, protože ten počet ok se pak mění a i to přidávání se musí upravit...
ale jinak je to fajn.

Lenka Beránková    15.11.2007 18:29
Zdravím všechny pletařky!
Náhodou jsem natrefila na tyto stránky a nedá mi to,abych si neodpustila přidat svůj názor na pletení na pletacích strojích.Mám doma tři-všechno jsou to staré stroje.Ze své zkušenostu mohu říci,že pokud je stroj v pořádku po technické stránce,je pletení celkem jednoduché.Pokud by měl někdo zájem mohu poslat oskenované návody na Moda a Knittax.Volila bych pro začátek jednolůžkový stroj.Moda je vhodná i na silnější přízi,Dopleta je lepší spíše na slabší a střední,Knittax zvládá slabé,střední i celkem silnější.

Katka    15.11.2007 17:42
Co dělám špatně při vkládání obrázků? Proč mám potom, co jsem včera vložila svetr u sukně jen křížek? Je to mnou? Zkusila jsem svetr vložit na jiný řádek s tím, že sukni smažu a vložím znova. Ale sukně (obrázek s křížkem) nejde ani odstranit. Poradíte mi kde dělám chybu. Katka.
PS: Název obrázku je také něčím podmíněn? Protože než jsem ho přejmenovala na aa, nešel vložit. A když se jmenují stejně, tak je problém. Teda aspoň se mi to zdálo a nešlo mi to vložit a fotky se mi překrývaly ... děkuji Katka

Svetr od shora    15.11.2007 15:57
Tady znova vkládám text od Jarmilky:
To je ale strasne jednoduche. Treba u rolaku pletes shora nakrcnik porad kolem dokola na ctyrech jehlicich. Pak si oka rozdelis takto: prikl. 18 ok predni dil, 2 oka sev raglanu, 9 ok 1.rukav, 2 oka sev raglanu, 18 ok zadni dil, 2 oka sev ragl., 9 ok 2.rukav. A pak v kazde 2. rade rozpletas 1 oko pred svem ragl. a 1 oko za svem raglanu. A toto pletes porad dokola, az dojdes k delce pod paze. Tam cast upletenych rukavu hodis na pomocnou nit a pletes svetr dokola az dolu, udelas rantl. Nahodis volne oka rukavu na 4 jehlice a stejne tak dodelas jednotlive rukavy. Strasne spatne se to vysvetluje, opravdu to chce videt. Marketko nebo kdokoliv z vas, udelejte si nekdy vylet ke mne do Roznova a budete to mit i s nazornou ukazkou. Ale kdo tomu jednou propadne, uz nikdy neplete jinak!! To je potvrzeno!! Ahojte J.

Merika    15.11.2007 14:45
Ahojte dievčata.Prosím Vás kto by mi mohol zaslať popis na sveter zrobený od hora-raglán sa to asi správne vola .Prosím tak by som to rada skúsila.Hoci aj detský nech to skúsim.U nás pekne sneži jedna radosť.Markétka nepozeraj na sviju váhu ,len nech Ti chutí potom to zhodiš.Dievčence kde je naša Lenka?Všetké Vás pekne pozdravujem a tvorte aj ja budem niečo ako prídem z práce,lebo mám na dneska navarené tak to je dobré.Majte sa pekne a prosím o ten popis?Vdaka

Katka    15.11.2007 14:11
Pěkně prosím, mohly byste mi také poslat postup na knoflikouvou dirku? Vyráběla jsem je zatím jen dvakrát na dětský svetr malinkou dirku, tak jsem to od oka nějak vyšmoulila, ale na velkou to bych si teda netroufla,ani nevím jak. Děkuji. Katka

Markéta z Ostravy    15.11.2007 13:04
Ahojky, tak ještě jednou moc moc moc děkuji Pitrískovi....bezva popsaný postup na knoflíkovou dírku...už mám za sebou dvě...co já bych si bez vašich rad počala!! Opravdu děkuji.
Jinak já se to snažila naučit podle videa na adrese:
http://www.knittinghelp.com/videos/advanced-techn iques
tak schválně zkuste kouknout, ale tam se mi to zdá jakési moc složité! Markéta

Evuška    15.11.2007 12:55
Markéto,
myslím,že s tou váhou to nebude tak hrozné.Skoro všechny víme,že po porodu je starostí a práce a lítání kolem dětiček,že se to docela rychle vrátí na původní hranici.A vůbec,jestli máš chutě,teď to máš na co svádět.Kdy jindy si můžeš říct,že jíš za dva?
A s pletacím strojem to zase tak složité není,když to člověk jednou pochopí,už o nic nejde.Nevýhoda je,že se musí vykrámovat,uplést a zase složit,pokud na to nemá člověk extra prostor.Pamatuju se na naši maminu,když vytáhla stroj,bylo to na dva dny a obsazený byl celý pokoj a běda,jak jí někdo vlez do klubek.
Jehlice s úpletem můžeš vytáhnout když máš sebemenší chvilku odpoledne,večer k televizi a nikoho neruší rachot...pak to šoupneš do koše nebo kamkoli jinam a je uklizeno.

markéta robst.    15.11.2007 09:05
Ahojky :roll

Pitrísku děkuju za poslání těch pleteninek,(a Zdeňce z Oseka za avízo) jsou nápadité a děti takové doplňky mají nejradši :)
Já jsem si kolikrát říkala, že bych taky něco takového zkusila, ale zatím vždycky jen pročítám návody jak se to dělá.

Já si taky chtěla pořídit pletací stroj, respektive můj manžel, když mě viděl neustále s jehlicema v rukách, tak mi to navrhnul sám, že mi ho koupí, ale nakonec z toho sešlo.
Každopádně jsem si myslela, že plést na pletacím stroji je jen přejíždění mašinky na plet. stroji sem a tam, ale jak jsem četla příspěvky...nebude to až taková sranda :)

Meričko, já jsem moc ráda, že jsi napsala..a je mi opravdu líto, že máš zdravot. problémy.
Moc, moc Ti přeju aby jsi se co nejdřív uzdravila a byla fit..Můj bratr má taky problémy se žaludkem, ale on už je má dlouho a dost trpí..takže vím co je to mít takové obtíže..
Teda ale já koukala na tvoji váhu v těhotenství a na váhy miminek...to ani není možný :eek
Já s prvním synem přibrala kolem 30 kil a měl 4,20kg, když se narodil..pak s Kátou jsem přibrala 17 kg a ta vážila 3,90 kg..no a teď jsem teda nabrala 12kg - no ale rodit budu až v lednu, takže přes Vánoce jistě ještě spoustu kil naberu :grin :grin

helena    15.11.2007 08:59
Ahoj holky, děkuji za informace o těch pletacích strojích.Myslela jsem, že je to daleko snažší a musím se přiznat, že jsem dost vytížená a na učení na stroji nemám moc čas. Tak to odložím, až jednou holky odrostou,asi... :roll
Jinak musím ještě jednou poděkovat Jarmilce za ten raglán, včera jsem dopletla pod rukávy,takže konečně jsem viděla pořádně jak se mi to podařilo (mám kruhovou jehlici krátkou) a mám z toho radost, je to pěkné. Pletu bílý roláček a protože mi zbývá ještě dost vlny asi z toho nakonec Verča bude mít šaty přes džíny. A konečně jsem nabila ten foťák a vložila ten svetr ala lední medvěd,jak řekla má dcerka. :)

Evuška    14.11.2007 21:37
Heleno,
já na pletení na stroji nedám dopustit.Mám stroj na silné příze,starý asi 15 let.A platí jediné,kdo maže,ten plete :grin .
Z Poděbrad je do Kolína co by kamenem dohodil,vlak jede každou půlhodinu,auto kdykoli.Tak kdybys potřebovala,jsem s radami k dispozici.Ale nejrychlejší je to vidět.Podle popisu je to někdy problém.Doplety byly na slabší příze,tak asi do těch,co se pletou na trojkách jehlicích.Mají jehly 4,5mm od sebe.Nevím,kolikátka je ten Silver,co má Mina,můj Brother má 9mm.Vždycky,když dělám z neznámé příze,musím si uplést vzorek třeba 30 ok na 50 řad a pak to propočítat.Ale vzorek máš hned.Některé stroje mají vodiče přízí,to je fajn,protože to stejnoměrně utahuje.Doplety to neměly a stalo se,že řady byly různě utažené.Ale i to se dá časem naučit.
Takže klidně se ozvi,když budeš cokoliv potřebovat.

Merika    14.11.2007 19:45
Ahojte moje dievčence.Som na živé,len som mala zdravotné problémy tak sa mi nechcelo nič.Pitrisku dakujem Ti ,že si si robila o mna starosť si zlatá.Našli mi heliobaktera a podražadený pancreas a žlčník.Ale nebudeme sa stále baviť o mojich chorobách.Dievčence vy ste toľko naplietli .Ja som stále prišla sa na Vás pozrieť a potešiť sa z Vášich prác.Ja by som tiež chcela skúsiť pliesť sveter zhora,ale nemám popis.Prosím ak by ste mi niektorá zaslala budem sa strašne tešiť.Už neviem ktorá píše o pletiacom stroji .Ja mám dva a nerobim na nich už od kedy mi deti vyrastli .teraz sú moderné.Mina píšeš ,že treba davať pozor ak niekto predáva od ruky .To máš pravdu,lebo aj ja som ten druhý kúpila už použitý a nemohla som na nom pliesť.Markétka dobré ,že ti chutí jesť.Ja mám dietu držať a tiež sa najem a potom sa krčím ,lebo si nedám povedať ,že to nesmiem ,ale ked ja rada jem.Ja som cez svoje tehotenstva najviac pribrala 8,9,9 kg.Deti vážili 3,35,4,48,3,53 dlžka 48,54,51.Prajem Vám všetkým veľa nápadov a plette nech sa tešim.Ste veľmi šikovné. :eek :eek :eek

Hanousek    14.11.2007 18:43
Pitrísku ono je to asi tak, že každý začátek je těžký, ale až se to naučíš a získáš praxi, jde to líp. To už potom spíš dokážeš odhadnout, na kolik jehel začít, kolik řad udělat atd. Nakonec když pleteš ručně, taky si děláš vzoreček z té příze, kterou chceš použít. A na stroji ho máš hned, takže to zase není až taková hrůza. I když samozřejmě nové stroje už neznám a budou zřejmě daleko složitější než byly Doplety.

pitrisek    14.11.2007 16:43
Teda, koukam, že na stroji to není taková "brnkačka" jak jsem myslela!
Já na tom nikdy nezkoušela, ale znám dokonce jednoho pána, který na tom uměl! :p fak, uměl hladký žerzej, a ty lemy pak připlétala jeho manželka :p

Hanousek    14.11.2007 15:45
Ahoj Helenko, škoda, že jsi od nás tak daleko. Klidně bych ti můj pletací stroj darovala, protože už dávno na něm nepletu (už to ani neumím), měla jsem ho hlavně v době, kdy byly děti malé. Je to dvoulůžková dopleta, která pletla i patent, který aspoň tehdy jednolůžkové stroje neuměly a lemy se musely dělat bud jinak nebo připlétat ručně. Je pravda, že v jednom místě je jedna jehla trochu vadná, ale na nějaké zkoušení nebo učení by ti to určitě stačilo. A já bych získala místo :grin :grin :grin

mina    14.11.2007 15:03
Ahojte,
odpovedám Helenke: pletací stroj som si kúpila len nedávno, taký najjednoduchší Silver Reed LK 150, jednolôžkový. Môžem Ti povedať, že tri mesiace som sa na ňom učila robiť, aj to iba hladko, lebo to vôbec nie je jednoduché. Teraz začínam skúšať vzory.Pletací stroj naozaj úžasne urýchľuje prácu, ale pozor - mala som jednu známu, ktorá bola v tomto výborná /na starej Doplete dokázala urobiť takmer všetko/ a tá mi povedala, že veľa ľudí už zaúčala, ale niekto sa to jednoducho nedokázal naučiť. Ďalším problémom je, že nejestvuje univerzálny pletací stroj, ten môj je na stredne hrubú a hrubú priadzu. Ak skúšam niečo z tenšej, podarí sa, ale musím párať, lebo občas padajú očká. Niektorú priadzu nechce spracovať vôbec - napríklad niektoré druhy bavlny, myslím, že sú pre stroj málo pružné. Ďalším rozdielom oproti ručnému pleteniu je, že všetky výpočty si musíš dopredu pripraviť, nemôžeš začínať "od oka" a prirovnávať napríklad dĺžku svetra, nedá sa to.
Ak by si mala niekde v okolí možnosť, asi by bolo dobré si to najprv vyskúšať "naživo", až potom sa rozhodnúť, lebo ani ten najjednoduchší typ nie je celkom lacná záležitosť /môj stál 14 000,- Sk/. A ešte niečo, nájdeš síce dosť inzerátov, v ktorých ponúkajú pletacie stroje na predaj, cenovo sú to úžasné ponuky /napríklad pozostalosť.../ ale ak sa pre taký rozhodneš, dôkladne ho vyskúšaj. Keď som sa pokúšala kúpiť pletací stroj "z druhej ruky", každému niečo chýbalo ... ale zažila som pritom aj zábavu - 2 x som natrafila na bývalého manžela /vždy iný človek/, ktorý pri rozvode zobral stroj bývalej manželke /vraj preto, že jej ho kedysi kúpil/ a pokúšal sa ho zbaviť ... a tak sa mi zdalo, že šikovná bývalá si na pamiatku ponechala nejakú súčasť.
Takže - ak máš dosť trpezlivosti na začiatku, je to výborná vec, môžem odporučiť.

helena    14.11.2007 14:04
Tak a holky mám na Vás ještě jeden dotaz. Můžete mi říct svoje zkušenosti s pletacími stroji?Tedy jestli je máte. Já nad ním uvažuju už několik let, ale protože pletu ne na prodej, ale je to můj koníček, zatím jsem odolala. :grin

pitrisek    14.11.2007 13:20
AHojky všem :-)
Markétko z Ostravy - určitě zase písnu na mejlík, ta knoflíková dírka je hodně podobná!
S těma nosníma mandličkama je mi malinkých líto :?

helena    14.11.2007 11:41
Tak já se dnes chtěla pochlubit tím svetrem (spíš tedy kabátkem) z Lady plus, ale pro změnu jsem zapomněla nabít foťák. Jo a má dcera mi včera řekla,že jsem jako lední medvěd. :grin Markétko to jsi nepřibrala moc, já pokaždé přibrala 16kilo, ale ta pak byla rychle dole a já mám opačný problém. Měřím 175cm a vážím 55kg. Tak bych občas chtěla přibrat, ale nejde mi to.
A Markétko to mluvení je od mandlí. Moje mladší te´d má úplně jiný hlas, daleko čistší a i s tím sluchem to máš pravdu a teď je to o moc lepší. S tím astmatem to taky chápu, oni dnes to doktoři hrozně často odmítají, ale nám to prostě hodně pomohlo. Na těch krčních mandlích jsem byla letos s Verčou v nemocnici a musela jsem si to zaplatit, protože jí bylo už 7let a pojišťovna to hradí do šesti. No ale nelitovala jsem, přece by tam nebyla sama a krční jsou daleko bolestivější. A jak se dnes malé daří? Je to lepší?

markéta robst.    14.11.2007 11:32
Ahojky pletařinky ;)
Heli, to pletení shora je fakt dobrá věc, doporučuju všem zkusit :roll
Já jsem začala plést rolák vel. 38 shora ze zelené Arktidy, asi na to hodně padne, ale té paní co mě požádala o upletení to nevadí, tak jsem na spotřebu sama zvědavá.

Teda Markét z Ostravy...ty jsi přibrala tak malinko ! To ti teda závidím, asi máš bříško sotva vidět viď...ale aspoň budeš mít porod jako po másle...zato já jsem ve 31 týdnu a přibrala jsem už 12 kilo...prostě se neumím krotit v jídle :?

Holky a k těm nosním mandlím...ono je to fakt u každého jinak, já bych jí je nejradši taky nechala, ale ona je alergička a trošku astmatička, každý večer musí inhalovat a právě docela problém je s mluvením...je jí špatně rozumět, vlastně pořád mluví tak jako by měla rýmu...no a to nejhorší je, že už asi půl roku špatně slyší.Na všechno co jí řekneme, se automaticky zeptá,,Co?,, a my musíme pokaždé větu opakovat se zvýšeným hlasem...nejenže to bylo už únavné, ale hlavně máme strach aby do budoucna neměla problém ohledně sluchu.
Doktor nám právě řekl, že tenhle problém se sluchem je způsobený tou nosní mandlí, takže doporučuje odstranit...
Zítra ráno jdeme na kontrolu s ouškem, takže se na tu operaci objednáme...jinak od nového roku se platí pobyt v nemocnici...myslím že je to 80 Kč na den...tak ještě že tam budeme jenom 3 dny.

Jinak Maky si zažila při trhání nosní mandle u dcerky svý...popisovala mi to na mail, a já jsem z toho byla pěkně paf...chudinka ta malá, tři dny jí tekla po zákroku z nosu krev..to není nic na mý nervy, do nemocnice bude muset s malou manžel
:?

Katka    14.11.2007 10:44
Pro Helenku:
Můžu Vám dát kontakt, na paní Veroniku, a můžete se domluvit :-). Jinak velice dekuji za chválu. Moc mě to těší. Já když tady vidím od Vás všech takové krásné a složité vzory a výrobky, tak jen žasnu. A všechny Vás obdivuji, jak jste šikovné :-)

helena    14.11.2007 09:53
Dobré dopoledne,zdravím z práce,
začala jsem včera ten raglán a musím říct, že opravdu mi to jde hezky. Trochu se opičím po Markétce Robst. snad mi to odpustí.Pletu z bílé Lady luxus a vkládám kontrastní proužky z růžového foxu.Mám z toho hroznou radost, že mi to jde tak pěkně a bez sešívání. Taky mi vyhovuje kruhová jehlice dokola,protože vždycky pletu rubovou řadu obrace volněji. Ludmilko ráda tě tu zase vidím, my tady v Kolíně máme jen bláto a břečku, sníh žádný, jako vždycky. :(

LUDMILA    14.11.2007 09:20
preji VAM vsem dobre rano holky poslete mi prosim nektera z Vas popis pleteneho svetru ze zhora at nejsem pozadu kdyz tak smele pokracuju a je u nas takova krasna zima ze nam po dva vecery nesla elektrika :roll kdyby jsme byly mladsi tak bychom vedeli co delat ale ted uz nam to az tak dvakrat nehrozi to jsem teda potvora co nechame to holt tem mladsim zatim ahoj

Markéta z Ostravy    14.11.2007 08:02
Dobré ránko pletařky,

tak v první řadě bych strašně chtěla poděkovat Pitrískovi, super návod na ukončení....už mám hotovo, bez Vás bych to nedokázala!! Moc ještě jednou děkuji. Dokonce jsem začala přední díl, ale zasekla jsem se u knoflíkové dírky...pokusím se to nastudovat na internetu, ale pokud by jste byla tak hodná, tak klidně zase napiště takový primitivní popisek, moc by mi to pomohlo!! :roll

Evuška    13.11.2007 22:55
Ahoj všem,
jak tu tak čtu diskuze o mandlích,co mamina,to názor.Moje děti na to netrpěly,tak nevím,co je to za starost.Ale kdyby byly v kuse nemocné a přidávaly se k tomu i jiné problémy,tak by se to mělo řešit.Když ne vytržením,tak snad doktor poradí,jak jinak???Znám chlapečka,ktzerý huhňá a smrká a je často doma ze školy a rodiče stále otálejí s nějakým radikálním řešením,ale já si uvědomuju,že už loni v září(to se vrátili od moře),jsem myslela,že je nastydlý a jeho maminka mi řekla,že takhle mluví normálně.No prostě to normální není.
A taky jsem se chtěla zeptat,kde je Maky?Už dlouho se tu neukázala.Mohla by nám napsat,co podnikla ona a jak dopadly v nemocnici?

Katka    13.11.2007 19:42
Poslala jsem to na mejlík. Katka

Mirka    13.11.2007 19:35
Katko!
Moc prosím, mohla bys mi poslat ten návod na svetr pletený shora? Taky by se mi to líbilo... :p

Hanousek    13.11.2007 16:16
Pro Markétku Rob. Já jsem měla stejný problém s nosníma mandlema když byly děti malé. Syn těžko jedl polévku, když byla horká, protože se mu špatně dýchalo. Na dětském ORL nám řekli, že musí ven nosní mandle. Manžel to tehdy nechtěl povolit, protože syn se hrozně bál. Nakonec se to vyřešilo sama, nosní mandle po čase seschnou samy. Dcera měla asi ve 4 letech oboustranný zánět středního ucha a doktorna tehdy řekla, že na jaře (to bylo v zimě)musí nosní mandle vyndat. Tehdy už byl primářem na nosním manžel mé sestřenice a řekl, že si to musíme rozhodnout sami, ale on že by mandle netrhal, pokud se dcera zrovna nedusí. Tehdy doslova řekl, že když tam narostly, tak tam nějakou funkci mají, ať už jsou tö nosní nebo krční. K vytržení krčních mandlí měl úplně negativní postoj. To nám potvrdili i tehdejší sousedi, ktarým se holčička narodila s rozštěpem patra a jezdili na kliniku do Brna. Tam se prý doktor docela zlobil, že dětští doktoři hned navrhují vyndat nosní mandle a že to v 90% případů není nutné. Tak jsme to dceři taky nenechali udělat a už nikdy žádný problém neměla. A to nám doktorka tehdy říkala, že l¨když to nenecháme vytrhnout, že bude mít samé záněty středního ucha a angíny! Ale už byl klid a to má za měsíc 30 let... Tak jsem ti možná trochu zamotala hlavu, ale popsala jsem jen to, co jsem si sama prožila.

Zdena    13.11.2007 14:47
Ahojky pletařinky,Pitrísku děkuji ti moc,hned se do nich dám,holčiny svetry od zhora jsem nikdy nepletla a ani jsem to nikdy nechápala ale vypadá to mnohem hezčí,tak se zatím mějte a pleťte o stopéro,jste všichni moc prima :grin :roll ;) :) ZDENA

pitrisek    13.11.2007 14:14
Zdeničko - keltské rukavice: svisle je hladce, "pomlčka" je obrace.
Já jsem se do nich jaksi radši ani nepustila :grin ale jsou krásný.

Markét z Ostravy: jú ty jsi přibrala malinko! To já měla v tvým stádiu nahoře už asi 15 :-)) do konce jsem to vytáhla na 20, ale naštěstí brzo potom zase shodila. Lítačka s kočárem a bylo to dole.
Poradím Ti s tím uzavíráním na mejlu.papa


10518
příspěvků
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 »

spacer.png, 0 kB



Přihlásit se

Přihlašovací jméno

Heslo

Zapamatovat
Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej

Zde nás najdete:
jak se k nám dostanete
spacer.png, 0 kB
   


PleteniProRadost.cz 2009